keskiviikko 23. helmikuuta 2011

Paimennusta

Aamulla autokin käynnistyi, joten pääsimme tällä kertaa paimentamaan :-)
Nyt olin varustautunut suihkepullolla siltä varalta, jos Yeff alkaa taas haukkua.
Ekalla kierroksella haettiin lähinnä rauhallista mielentilaa ja tein takaakuljetusta, maahanmenoja ja hallin päässä lähetin kiertämään lampeja. Ja sama toiseen suuntaan. Aluksi Yeff sännähti liikkeelle liian nopeasti, jolloin lampaat kipittivät hallin toiseen päähän ja seurauksena Yeff kaarsi vastaan toiselle puolelle ja toi lauman minulle. Takaa kuljetus sujui paremmin kun olin heti Yeffin takana, jolloin saimme rauhallisemman liikkeelle lähdön. Välllä onnistui vaikka olin hieman kauempana :-) Eikä juuri haukkunut! Taisin pari kertaa käyttää suihkepulloa, kun meinasi alkaa haukkua.

Tokalla kierroksella yritimme kujannetta. Mikä osoittautuikin aika vaikeaksi tehtäväksi. Takaa kuljetuksella saimme lampaat pari kertaa hyvin hollille kujanteen päähän, mutta kun lampaat lähtivät kujaan, niin Yeff kiepsahti niiden eteen ja toi lampaat takaisin minulle. Pari onnistunutta kujaa sentään saatiin usealla yrityksellä. Ja kujassa sain myös hidastettua Yeffiä, jos se eteni liian nopeasti lampaiden takana.

Kiva, että oli taas onnistuneet treenit :-)

1 kommentti:

jaanakin kirjoitti...

Jesh! HYvä hyvä hyvä!

Kyllä näiden liukkaiden koirien kanssa saa itsekin olla varsin vikkelä käskyineen.

Onneksi tässä hommassa itsekin treenaantuu samalla ja yhteistyö koirien kanssa paranee.

Oikeastaan hyvä, että lunta on niin paljon, että saamme treenata pidempään maneesissa ;-).